Selkokieli tutuksi

Tuotanto: eOppiva, Selkokeskus ja valtiovarainministeriö

Selkokieli tutuksi

Tuotanto: eOppiva, Selkokeskus ja valtiovarainministeriö

Koulutuksen sisältö

Selkokielen tarve Suomessa kasvaa, ja yhä useammassa työssä tarvitaan selkokielen osaamista. Selkokieli auttaa monia ihmisiä toimimaan arjessaan, saamaan tietoa ja asioimaan viranomaisten kanssa. Siksi onkin hienoa, että osallistut tälle kurssille! Olemme koonneet sinulle tietopaketin, jonka avulla opit erottamaan selkokielen selkeästä yleiskielestä ja tunnistamaan tilanteet, joissa selkokieltä kannattaa käyttää. Jokaisessa osiossa on myös pieniä harjoituksia ja konkreettisia esimerkkejä selkokielestä.

Tervetuloa tutustumaan selkokieleen!

Kouluttajat

Mitä voin kysyä sinulta?
Olen taloushallinnon tehtävissä valtiolla, mitä opiskelisin?
Haluaisin oppia kestävästä kehityksestä. Ehdota koulutuksia!
Tervehdys! Olen eOpas, AI-oppaasi eOppivassa. Kehityn ja opin jatkuvasti auttaakseni sinua löytämään sopivia koulutuksia. En tallenna henkilötietojasi, ja anonymisoidut keskustelut tallennetaan vain palvelun kehittämistä varten. Miten voin auttaa sinua tänään?
Mitä voin kysyä sinulta?
Olen taloushallinnon tehtävissä valtiolla, mitä opiskelisin?
Haluaisin oppia kestävästä kehityksestä. Ehdota koulutuksia!
Huomasin, että et ole kirjautunut palveluun. Kun kirjaudut sisään, pystyn tarjoamaan sinulle tarkempia vastauksia.