Turvaa digitaalinen toiminta häiriötilanteissa

  • kesto n. 45 min
  • videoita
  • tehtäviä

Yhteiskunnan riippuvuus teknologiasta kasvaa jatkuvasti. Jokaisen organisaation pitää tunnistaa kriittiset palvelut ja niihin liittyvät järjestelmät sekä varmistaa, että niillä on suunnitelma häiriötilanteiden hallitsemiseen ja toiminnan jatkamiseen poikkeustilanteissa.

Jatkuvuudenhallinta ja häiriöiden hallinta ovat limittäisiä ja toisiaan tukevia. Jatkuvuudenhallinta auttaa organisaatioita ja yhteiskuntaa selviytymään erilaisista digitaaliseen ympäristöön kohdistuvista uhkista ja häiriöistä. Samalla se vahvistaa kansalaisten, asiakkaiden ja muiden sidosryhmien luottamusta toimintaan.

Häiriötilanteen voi aiheuttaa niin luonnonilmiö, verkkohyökkäys, pandemia, sähkökatko kuin inhimillinen erehdyskin. Koulutuksessa keskitymme häiriöiden vaikutuksiin ja niihin varautumiseen, sekä tilanteen palauttamiseen normaaliksi digitaalisen toiminnan osalta.

Tässä koulutuksessa käsittelemme julkisen hallinnon organisaation toiminnan jatkuvuutta ja häiriöiden hallintaa. Oppeja ja vinkkejä voidaan hyvin hyödyntää myös muissa organisaatioissa. Koulutus on tarkoitettu organisaatioiden johtajille, digitaalisen turvallisuuden asiantuntijoille sekä palvelujen ja prosessien vastuuhenkilöille.

Mitä opin?

  • Miksi varautuminen ja toiminnan jatkuvuudenhallinta on tärkeää
  • Kriittisten palveluiden ja prosessien tunnistaminen
  • Häiriötä varten suunnittelu, harjoittelu ja itse tilanteessa toimiminen

Kenelle?

  • asiantuntijat
  • johtajat



Koulutuksen sisältö
  • Miksi varautuminen on tärkeää
  • Roolit ja vastuut
  • Kriittiset palvelut ja riskit
  • Suunnittelu
  • Harjoittelu
  • Toiminta häiriötilanteessa
  • Tilanteesta toipuminen ja siitä oppiminen



Suosittele