Verksamhetsmodeller och logiker för den digitala eran

  1. Digitalt stöd – Färdigheter för stödgivare

    Digitalt stöd och servicerådgivning ingår i jobbet för många av oss.

    Kommunikation och interaktion
  2. Trygga den digitala verksamheten vid störningar

    Samhällets beroende av teknologi ökar hela tiden. Varje organisation ska

    Informationsutnyttjande
  3. Digital säkerhet för kommunernas förtroendevalda

    Avgörande för uppdraget som förtroendevald är att säkerställa

    Säkerhet
  4. Digital säkerhet för välfärdsområdenas förtroendevalda

    Avgörande för uppdraget som förtroendevald är att säkerställa

    Säkerhet
  5. Vid kunskapens källa – Introduktion i informationspolitik

    Informationen har stor betydelse i vardagen, arbetet och i hela samhället.

    Informationsutnyttjande
  6. Digistöd – Tips för organisering och utveckling av kommunernas digistöd

    I kommunerna ordnas digitalt stöd både som en del av arbetsuppgifterna och

    Samhället
  7. Digitala säkerheten i skick med hjälp av arkitektur

    I denna utbildning lär du dig vad som avses med digital säkerhet och hur

    Säkerhet
  8. Informationens interoperabilitet – betydelse och möjliggörare

    Informationens interoperabilitet är till enorm nytta för hela samhället,

    Informationsutnyttjande
  9. Dela information – fördelarna med att dela offentliga data och verksamhetssätten för det

    Informationsdelning är till nytta för hela samhället, eftersom det skapar

    Informationsutnyttjande
  10. Informationens kvalitet – vikten av och beskrivning av kvalitet

    Information har en enorm betydelse i samhället och i människors vardag. Ju

    Informationsutnyttjande
  11. Julkri – Utvärdera och utveckla informationssäkerheten

    I den här utbildningen lär du dig vad kriterier för bedömning av

    Programvara och tjänster
  12. Digital tillgänglighet och kraven i lagen om digitala tjänster

    Välkommen att lära dig vad som avses med digital tillgänglighet, också

    Kommunikation och interaktion